Årstidens tøj

Vi færdes og opholder os meget udendørs og bruger de ting, som naturen byder, så som at klatre i træer, kravler og rutsjer på bakker, graver efter spændende ting i jorden, ruller os i græsset og mange andre ting, så vi bliver oftest "lidt" beskidte.

Årstiden sætter også sit præg på mængden af skidt under negle og støvler. Så derfor er det vigtigt for dit barn, at være "beredt" på naturens gevinster i de forskellige årstider.

Forår: Byder på både lune, kulde og regn. Det er derfor stadigvæk godt at have overtøj, der er vandafvisende samt gummistøvler  og tøj som kan lynes lidt og (evt. med en trøje under)

Sommer: i Danmark er et kapitel for sig selv. Solcreme fra morgenstunden er vigtig, så det når at komme ind i huden. En solhat er skøn for ethvert barn. Let tøj og ej at forglemme, vi har jo også regnvejrsdage i sommermånederne - regntøjet har sin rette plads i garderoben det meste af året. Sommermorgner er ofte fugtige og dugfyldte og her er lukkede sko gode, hvor sandaler er fine til senere på dagen.

Efterår: er friskt, vådt og dejligt at smadre rundt i. Det er derfor vigtigt, at have overtøj, der holder på varmen og ikke mindst holder "tungt vand" ude - også kaldet smadder. Luffer er på denne årstid er dejlige at have i tasken, ligesom et par tørre strømper ofte er nødvendige.

Vinter: er den tid, hvor man skal bevæge sig for at holde varmen, så derfor er det vigtigt at overtøjet er med til at holde på varmen og holder fugten ude. Vandtæt og åndbart tøj - med lidt eller fleece under er godt. I denne tid er skiftetøj og gode vinterstøvler uundværligt.

Herudover skal der ligge mindst et helt sæt skiftetøj i kassen på jeres barns garderoberum.

Tøjpjece Vuggestuen

Shape Created with Sketch.

Tøjpjece Børnehaven

Shape Created with Sketch.