Forældresamtaler

I løbet at barnets tid i Børnegården Vester Nebel tilbyder vi forskellige forældresamtaler, hvor I sammen med barnets primærvoksen har tid og ro til at snakke om barnets trivsel og udvikling. Vi forventer, at begge forældre deltager i samtalen og at samtalen foregår uden børn.

Såfremt I ønsker det, kan det aftales at en fra ledelsen deltager, ligesom det er naturligt for os at invitere en fra ledelsen med til samtalen.

Startsamtale
Inden barnets start er I til en startsamtale med jeres primærpædagog. Her er det vigtigt, at I giver os alle relevante informationer om jeres barn, så vi kan være med til at give jeres barn en tryg start i Børnegården.

6 måneders samtalen Vuggestuen
Ca. 6 måneder efter, at jeres barn er startet vil I blive tilbudt en samtale. Samtalen tager udgangspunkt i jeres barns trivsel og udvikling. Til samtalen har vi lavet et kompetencehjul, som understøtter vores daglige iagttagelser som forberedelse til samtalen.

2½ års samtale Vuggestuen
Når jeres barn er ca. 2½ år tilbyder vi en samtale. Samtalen tager udgangspunkt i jeres barns trivsel og udvikling og hvad vi sammen kan støtte barnet i frem mod børnehavestart. Vi har som forberedelse opdateret jeres barns kompetencehjul, som understøtter vores daglige iagttagelser som forberedelse til samtalen.

6 måneders samtale Børnehaven

Skolesamtalen
Året før jeres barn fylder 6 år vil vi i oktober måned tilbyde jer en samtale, hvor fokus vil være vores vurdering af jeres barns skoleparathed. Som forberedelse til samtalen har vi lavet en SkoleParathedsUndersøgelse og opdateret barnets kompetencehjul som er med til at understøtte vores daglige iagttagelser.

Udover de fast samtaler vi tilbyder, kan der opstå behov hos forældrene eller personalet for samtaler.

Trivselssamtale
Hvis enten forældrene eller personalet er i tvivl om barnets trivsel og udvikling kan der til enhver tid arrangeres et trivselsmøde. Mødet kan være alt fra 10 minutters snak ved afhentning, hvor man evt. går op i mødelokalet eller det kan være en aftalt dag, hvor man har mere tid og ro til samtalen.