Skole Paratheds Undersøgelse (SPU)

Skole Paratheds Undersøgelse (SPU) er et af vores pædagogiske arbejdsredskaber, som I forældre vil stifte bekendtskab med i forbindelse med skolesamtalen forud for indskrivning til skolen.

SPU er udviklet med henblik på at give forældre og personalet en bred oversigt over barnets kunne og udviklingsmuligheder i et helhedsperspektiv mht. det at være skoleparat.

SPU består af 47 små opgaver, som barnet laver sammen med en voksen samt 13 spørgsmål som primærpædagogen svare på.  Svarene gøres op indenfor sproglig formåen, talforståelse, hukommelse, perceptuelle/motoriske færdigheder og indlæringsmåde.

SPU står ikke alene men er et brugbart redskab til sammen med kompetencehjulet, personalets observationer og Jer forældres observationer af jeres barn når vi til skolesamtalen sammen vurdere om jeres barn er klar til skole.

I vil på forældremødet i maj måned året før skolestart få yderligere informationer og få enkelte af opgaverne at se.