Øvrige samarbejdspartnere

Vi har en bred vifte af samarbejdspartnere.

Folkeskoler. Vi modtager skolepraktik-praktikanter fra områdets folkeskoler.

UC-SYD (Kolding Pædagogseminarium): Vi anser det som en vigtig opgave at være uddannelsesinstitution og dermed være med til uddanne både pædagoger og pædagogiske assistenter.
Vi modtager derfor pædagogstuderende i alle 4 praktikperioder. 1. og 4. praktik periode er ulønnet praktikker hvor 2. og 3. periode er lønnet perioder hvor den studerende indgår i vores normering.
Vi modtager også PAU elever i både ½ års og kortere praktikperioder.
Vi åbner herudover også gerne dørene for de studerende i forbindelse med projektarbejde gennem deres uddannelse.

Lokalområdet: Vi bidrager gerne til det brede samarbejde i området og samarbejder i perioder med forsamlingshuset, idrætsforeningen, spejderne, borgerforeningen og mange andre.

Dagplejen: Alle dagplejere, både de private og de kommunale i byen, er velkomne i vores institution. Den enkelte dagplejer kan aftale besøg med en af grupperne i huset, hvor de kan deltage i vores planlagte aktiviteter.
De kommunale har legestue i en del af stuehuset, som de benytter i deres legestuegrupper. Dagplejerne er velkomne til, når de er i legestuen at benytte haven.
Når dagplejerne besøger Børnegården er det med til at skabe en nemmere overgang for børnene.